Masinile si carosabilele sunt suprasolicitate in mod excesiv in lunile de iarna. Gerul, pietrisul desprins si sarea pentru deszapezire isi lasa urmele in fiecare an pe strazile noastre. Consecinta o reprezinta gropile in sosea: dusmanul principal al amortizoarelor sau al barelor de conexiune. Torsten Hesse de la  TÜV Thüringen recomanda asadar supunerea neplanificata a masinii unui control tehnic la venirea primaverii.

Tocmai componentele suspensiei precum amortizoarele si barele de conexiune apartin partilor in special vizate, care trebuie inaintea tuturor sa fie supuse unei verificari complexe in lunile de iarna. Ceea ce stiu cei mai putini: amortizoarele sunt supuse la verificarea principala numai unui control vizual. “ Noi le sugeram clientilor nostri o asemenea verificare si oferim suplimentar la masinile noastre de control o verificare pentru a stabili eficienta amortizoarelor si a suspensiei”, spune Torsten Hesse. “Experienta arata ca la fiecare cinci masini exista una cu amortizoare defecte, conform expertului in automobile.” La multe curse se observa modul de conducere schimbat al masinii prea tarziu, pentru ca scaderea puterii amortizorului este un proces greu de observat.

Amortizoarele uzate ascund un potential ridicat de pericol si ar trebuie sa fie schimbate imediat. Chiar daca numai un amortizor este defect, automobilul se poate defecta. Exact la conditiile diferite de incarcare a masinii se ajunge la devieri extreme a modului de conducere. Avand amortizoarele defecte, soferul poate pierde controlul masinii. In acest caz, de cele mai multe ori un accident este inevitabil.

Un control al amortizoarelor dureaza doar cateva minute si imbunatateste vizibil siguranta in trafic. Pe langa masinile de verificare ale TÜV Thüringen, multe alte ateliere specializate ofera un control neplanificat al autoturismului.