Rulotele sunt mai inalte si mai late decat autoturismele, au centrul de greutate mai sus si de aceea sunt deosebit de sensibile la vant. Pentru un sofer pasionat, este necesar sa se  acomodeze cu aceste insusiri. Soferii incepatori in privinta rulotelor sunt sfatuiti de catre expertul in circulatie Torsten Hesse de la TÜV Thüringen la un comportament prudent de conducere, desigur altul fata de autoturisme.

In special la poduri si la curbe trebuie gandita mai bine pozitionarea laterala, pentru ca aceasta poate conduce chiar si la rasturnare. La mersul pe poduri pe autostrazi si la manevrele de depasire a camioanelor se cere atentie sporita. De asemenea, rulotele se comporta diferit fata de un autoturism datorita marimii si greutatii. In cazul depasirilor, la cotire precum si la lucrari pe autostrada trebuie sa se tina cont de dimensiunile mai mari ale rulotelor. “Tocmai cotirea in curbe inguste este greu de realizat pentru cei mai multi soferi. Cum s-a trecut repede peste o bordura, s-a atins cu usurinta un indicator de trafic sau o masina parcata”, afirma Torsten Hesse.

Pe langa dinamica autoturismului trebuie luate in considerare si cateva indicatii de siguranta atunci cand se conduc rulote.  Nu este voie sub nicio forma sa fie depasite capacitatea de remorcare admisa si greutatea totala admisa a autovehiculului. La supraincarcare exista pericol de accidentare, pentru ca aceasta poate deveni incontrolabila. Torsten Hesse recomanda aranjarea bagajului in rulota cat mai posibil in portbagajul acesteia. Lucrurile ar trebui puse in rulote in spate de tot si bine asigurate.

In mod normal, pentru conducerea remorcilor este valabila in Germania viteza de 80km/h. Daca rulotele si vehiculele cu remorcare aduc cu ele anumite conditii, acestea pot fi conduse in functie de limita de viteza si la 100km/h. Depasirea vitezei maxime admise poate conduce la un comportament instabil de conducere, iar in caz de accident la pierderea acoperirii asigurarii.