Expertul in accidente Achmed Leser de la TÜV Thüringen recomanda reducerea vitezei atunci cand carosabilul este umed. „La umezeala se mareste distanta de franare cu un timp si jumatate sau chiar doi. De aceea, soferii ar trebui sa diminueze viteza in cazul carosabilului umed de la ploaie si sa pastreze o distanta de siguranta indeajuns de mare”, explica Leser. La ploi torentiale, expertul in autovehicule recomanda si pornirea fazei scurte. Suplimentar, poate fi aprinsa lumina posterioara de ceata in cazul averselor puternice, desigur la o vizibilitate de sub 50 de metri. Atunci intra in calcul o viteza maxima de 50 km/h.

Acvaplanarea apare atunci cand se afla apa pe carosabil si profilul anvelopelor nu poate elimina suficienta apa atunci cand masina se afla in miscare. Se formeaza suvoaie de apa si se ajunge asadar la o asa-numita stare de plutire a autovehiculului. Miscarile de conducere si incercarile de a frana esueaza in acest caz. Automobilul nu mai poate fi stapanit. Intr-o asemenea situatie trebuie pastrat calmul. „In niciun caz nu trebuie facuta acum o manevra brusca de franare sau de actionare a volanului”, avertizeaza Achmed Leser. „Cand se obtine din nou aderenta cu rotile intoarse sau drepte, se pot produce derapaje si din pacate, inclusiv sistemele electronice de asistenta ale automobilului sunt la limita.  In acest caz, este recomandat sa se prinda hotarat volanul cu ambele maini in pozitie dreapta, sa se apese ambreiajul iar in cazul autovehiculelor cu cutie automata sa se aleaga treapta de viteza N ”, potrivit expertului in circulatie al TÜV Thüringen.

Totodata, Achmed Leser ii sfatuieste pe soferi sa verifice in mod regulat grosimea anvelopelor precum si instalatia de luminat. In caz de umezeala, acestea contribuie  la siguranta in trafic.

Va uram drum bun si in siguranta!