Motociclistii in trafic sunt mult mai expusi pericolelor decat, spre exemplu, pasagerii altor vehicule. Riscul de ranire la un accident in circulatie este frecvent mai ridicat, in ciuda hainelor de protectie. “Cine renunta vara voluntar la echipamentul de protectie, risca rani foarte grave, chiar si la o coborare usoara”, avertizeaza expertul in vehicule Torsten Hesse de la TÜV Thüringen.

Echipamentul modern de protectie pentru motociclete este in ziua de astazi in asa fel realizat, incat sa corespunda pe de o parte cerintelor functionale, iar pe de alta parte sa ofere protectie maxima. Atat pantalonii, gecile si combinatiile acestora, precum si manusile si incaltamintea sunt prevazute, in functie de model, cu protectii eficiente si intariri in zonele nevralgice.

Torsten Hesse le recomanda calduros si utilizatorilor de mopede si scutere, ca pe langa casca sa poarte un echipament de protectie suficient de bun.  „Aceasta categorie de vehicule este folosita des pentru distante mici din localitati. Cu toate acestea, utilizatorii acestor vehicule nu ar trebui sa renunte la echipamentele de protectie sub nicio forma. In caz de accident se poate ajunge la rani grave ale pielii si oaselor”, da Hesse de gandit.

Scuterele si motocicletele sunt in anumite locuri de concediu obiecte preferate de imprumut. Castile sunt de asemenea imprumutate de catre statiile de inchiriere. Desigur, ar trebui sa se respecte si in strainatate verificarea castilor conform normei ECE R 22. Pentru o protectie optima a castii de motocicleta se pune in discutie asezarea corecta a acesteia. Totusi, la obiectele inchiriate se fac rapid ajustari. Nu se tine cont de fapt de beneficiul unei casti la motociclete. In concediu, unele persoane fac desigur exceptii rusinoase, care ii pot costa viata.” In Europa, casca este parte componenta a echipamentului obligatoriu pentru motociclisti. Cine conduce fara aceasta, isi risca in caz de accident nu numai propria viata, ci si sa primeasca amenzi usturatoare la un control in trafic, acestea fiind in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana mai mari decat in aceste locuri”, relateaza Torsten Hesse. Expertul in circulatie recomanda sa se ia la cunostinta in prealabil regulile de trafic din tara respectiva. Abaterile de la limitele de viteza sau de la limitele legale de alcool in strainatate pot crea probleme in privinta economiilor pentru concediu, pot conduce la confiscarea vehiculului sau se poate ajunge chiar in spatele gratiilor.