Un rol important nu il are doar adancimea profilului, ci si presiunea corespunzatoare din pneuri. Aceasta are o influenta hotaratoare asupra comportamentului in circulatie al masinii, dar si asupra consumului de carburant si asupra uzurii. Cand vremea se raceste, presiunea de aer din pneuri trebuie sa fie adecvata, deoarece aceasta scade si ea odata cu scaderea temperaturilor exterioare – atentioneaza expertul in pneuri Christian Heinz de la TÜV Thüringen.

Pneul este interfata dintre vehicul si calea de rulare. El este responsabil pentru transmiterea fortelor de accelerare si pentru franare. Presiunea corecta din anvelope, conform expertului Christian Heinz are o influenta importanta asupra comportamentului in mers al autovehiculului, asupra consumului de carburant si asupra uzurii anvelopelor. „Presiunea din anvelope trebuie reglata, dupa caz, dupa incarcarea masinii. Producatorii indica pentru autovehicule o presiune minima pentru anvelope reci la o temperatura a mediului de circa 20 grade Celsius. Sunt prescrise presiunile diferentiate pentru axele din fata si din spate, in functie de gradul de incarcare a masinii si in acelasi timp pentru anumite domenii de viteza. Aceste informatii se pot regasi in prezentarea autovehiculului sau pe placuta indicatoare, aflata de obicei pe partea soferului sau pe clapeta de alimentare”, afirma Cristian Heinz.

Presiunea din pneuri ar trebui verificata periodic si ajustata „la rece”, deci, pe cat posibil la temperatura mediului ambiant si inainte de inceperea cursei. „Pe baza difuziei fizice anvelopele pierd cu timpul din presiune. Aceasta pierdere normala de presiune din anvelope este indicata intr-un interval de 3 luni la 0,1 pana la 0,2 bar”, spune Heinz. Presiunea aerului din anvelope se modifica atat in functie de temperatura mediului cat si de cea a anvelopelor. „In anvelope este un volum aproximativ constant. Este vorba de un asa zis sistem izocor. Presiunea se modifica in cazul unei diferente de temperatura de 10 grade cu circa 0,1 bar. Cine si-a montat anvelopele de iarna la +15 grade Celsius si le-a umflat la o presiune de aer de 2,0 bar, va avea in pneuri, la -10 grade Celsius doar o presiune de circa 1,75 bar. Aceasta ar avea ca urmare o presiune minima de aer in pneu”, explica expertul in anvelope. In cazul variatiilor mari de temperatura, cum sunt cele din timpul iernii, se impune mai des controlarea si reglarea presiunii din anvelope.