Drumurile lungi ii ispitesc pe unii soferi sa-si umple rezervorul autovehiculului pana la marginea superioara. TÜV Thüringen avertizeaza ca acest lucru poate fi fatal in verile fierbinti.

La caldura, majoritatea materialelor se dilata. Ne-o demonstreaza de exemplu usile care intepenesc. Lichidele, cum sunt benzina sau motorina, se dilata si mai tare decat o usa. La o crestere a temperaturii cu 20 de grade, ele necesita un volum cu doua procente mai mare. Daca la 10°C in rezervorul automobilului se afla 50 de litri de benzina, atunci la 30°C sunt deja 51 de litri. Un rezervor complet plin ar incepe sa se scurga.

La 30°C temperatura aerului si soare arzator, aceasta incalzire a carburantului se atinge repede, spune Achmed Leser, expertul in accidente si daune al TÜV Thüringen. Carburantii sunt depozitati la majoritatea statiilor de alimentare subteran, la o temperatura de 5 °C pana la 10 °C. Daca dupa alimentare masina sta in soare arzator, continutul rezervorului se incalzeste si mai tare si se dilata. Daca nu este loc in rezervor, atunci benzina se va scurge prin capacul rezervorului sau prin teava de aerare.

„Benzina scursa dauneaza nu numai autovehiculului si portofelului, ci polueaza solul si apa“, avertizeaza Achmed Leser. „In cazul cel mai grav, automobilul ia foc“, spune Leser in continuare.

Pentru a evita acest lucru, benzinariile sunt dotate cu furtune speciale. Pistolul furtunului de alimentare este de fapt o supapa cu diferite functii de siguranta, cum ar fi automatul de decuplare. El este activat cand senzorul detecteaza un anumit nivel de umplere sau cand teava furtunului nu se afla in pozitia corecta, de exemplu daca la umplere nu sta corect in jos, daca a iesit din stutul de umplere sau daca parghia de cuplare este activata din greseala la scoaterea din coloana de alimentare.

Automatul de decuplare este astfel reglat incat in rezervor sa ramana intotdeauna cel putin un litru de aer, spune expertul in daune al TÜV Thüringen. Astfel se impiedica scurgerea din rezervor. Din acest motiv Achmed Leser recomanda sa opriti cu adevarat procesul de alimentare atunci cand automatul decupleaza. Cine alimenteaza in continuare risca scurgeri la temperaturi ridicate.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.