Gata cu asteptarea! Motociclistii isi scot din nou motoarele  din garaje. Torsten Hesse de la TÜV Thüringen sfatuieste ca inainte de prima iesire, motocicleta sa fie atent verificata si sa se controleze in primul rand jantele si anvelopele.

Pe lista de primavara trebuie sa se regaseasca permanent o curatire temeinica a motocicletei. Discurile de frana trebuie curatate de reziduurile depuse peste iarna. Uzura acestora, cat si depunerile de la franare pot fi puse astfel critic sub lupa. Bineinteles, optica nu trebuie sa fie apreciata prea din scurt – carcasa, jantele si cadrul trebuie verificate din punct de vedere al deteriorarii lacului. Este recomandat sa se verifice zgarieturile si loviturile, datorate pietrelor care pot conduce la coroziune.

Un examen vizual referitor la etanseitate evidentiaza vulnerabilitatile de la motor, mecanismul de transmisie, radiator, rezervorul de lichid de frana  sau la axul cardanic existent. Pentru motocicletele actionate cu transmisie prin lant, intervine problema curatirii lantului, a verificarii uzurii, a controlului jocului lantului, precum si a tensionarii acestuia, daca este necesar. Atat lantul, cat si coroana lantului si pinionul trebuie gresate temeinic in cadrul reviziei de primavara. Dupa un timp indelungat de stationare se impune un schimb de ulei la un atelier de specialitate, chiar daca acesta este in afara intervalelor recomandate de intretinere.

A vedea si a fi vazut este esential si vital fiecarui pilot de motocicleta. Din motive de protectie personala, verificarea instalatiei de iluminat de la motocicleta este printre obiectivele prioritare de control, inainte de inceperea sezonului. Inaintea verificarii instalatiei de iluminare a fost examinata bateria, au fost curatate si gresate corespunzator contactele.

Contactul cu strada pe o suprafata cat doua monede de 20 centi.

Anvelopele si jantele sunt parti deosebit de sensibile la o motocicleta. O anvelopa sparta sau o janta cu defecte pot avea urmari fatale pentru un motociclist. In cel mai rau caz, el plateste acest lucru cu viata. Din acest motiv, Torsten Hesse recomanda ca la controlul anvelopelor sa ne uitam de doua ori. „Nu este vorba doar de verificarea presiunii corecte din anvelope, ci si de expertiza starii generale a pneului. Adancimea profilului anvelopelor trebuie sa fie de minim doi milimetri. Atentie la cursa circulara a rotilor. Suprafata anvelopelor trebuie controlata meticulos privind eventualele deteriorari, precum fisuri/rupturi, respectiv incluziuni de obiecte metalice datorate drumului, ca de ex. suruburi sau cuie“, spune expertul in vehicule.  Sa nu uitam ca suprafata de aderenta dintre roata si asfalt este foarte mica, respectiv cat dimensiunea a doua monede de 20 centi.

Securitatea conteaza.

Nu trebuie subevaluata starea de ingrijire a echipamentelor de siguranta. Indiferent ca este dintr-o combinatie din piele sau din material textil, ambele necesita o curatare si o intretinere periodica si temeinica. Trebuie avuta permanent in vedere pozitionarea corecta a aparatorilor de protectie. Un mijloc deosebit de important de salvare a vietii il reprezinta casca de protectie. Si aceasta trebuie inclusa in curatirea de primavara. Casca si viziera trebuie curatate de praful depus peste iarna. Vizierele cu zgarieturi impiedica vederea si vor trebui inlocuite.

Torsten Hesse recomanda tuturor motociclistilor sa porneasca in sezonul „cu doua roti“cu grija. „Dupa o pauza relativ lunga de iarna, trebuie reactivate “simturile”. Motociclistii trebuie sa testeze din nou comportarea motocicletelor in mers, actiunea de franare si luarea corecta a curbelor. Primavara, pe strazi apar unele pericole. Gropile si si resturile de materiale antiderapante de pe partea carosabila pot conduce usor la accidente“, afirma Hesse. TÜV Thüringen le doreste tuturor motociclistilor “un start bun si sigur in noul sezon!”.